Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

onsdag 18. mars 2015

Et lett valg... denne gangen ble det svart!

Fritallaria perisica var min største blomsteropplevelse våren 2014.
Ja visst... jeg hadde opplevd den i Käukenhofen og kan du forstå at jeg falt pladask?
Optimistisk kjøpte jeg med meg et par løker hjem og plantet de i Kirkebedet.
Våren etter dukket de opp... 
vårens dronninger sammen med den hvite løyntnanter. 
Og de gledet meg i lang, lang tid.




Så dette er uten tvil... min sorte X-faktor.



23 kommentarer:

  1. Fantastisk flott! Heldige du! Jeg kjøpte flere løker av den i Amsterdam, men de kom nok ikke opp... Ha en fin kveld og lykke til!

    SvarSlett
  2. Den är såå snygg! Jag har försökt driva upp den från lök, men det gick inte.
    Lycka till
    Kram Maria

    SvarSlett
  3. Denne er så utrolig flott. Skjønner godt at du valgte denne.
    Ønsker deg lykke til!

    Klem Vivi

    SvarSlett
  4. Den var häftig. är den stor också?? Jag har aldrig sett den förut. inponerande
    Ha en fin torsdag
    lycka till
    kram Meta

    SvarSlett
  5. En nydelig kandidat! Lykke til!
    Klem Nora

    SvarSlett
  6. Verkligen x-faktor på denna växt. Lycka till !

    SvarSlett
  7. Nydelig! De er så fine :)

    Lykke til!

    SvarSlett
  8. Den er bare praktfull! Lykke til!

    SvarSlett
  9. Så spennende og så vakker. Lykke til!

    SvarSlett
  10. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  11. Den var bare helt nydelig, Aud! Masse x-faktor der!
    Ønsker deg lykke til!

    SvarSlett
  12. These flowers are gorgeous !!
    Fantastic shots !

    SvarSlett
  13. Av, den er rigtig fin. Helt klart x-faktor!
    I selskab med hvide løjtnantshjerter helt sublim.
    Hilsen Lene

    SvarSlett
  14. Såå lekker den var! Virkelig flott kandidat!
    Lykke til:))

    SvarSlett
  15. Utrolig flott ! Vakker i seg selv og sammen med løytnatshjertene.
    Lykke til :-)

    SvarSlett
  16. Ååå, så utruleg nydeleg !!!

    Lukke til.

    SvarSlett
  17. Nydelig blomst=) Den tror jeg ikke jeg har sett før. Håper du får ei fin helg=) Vibeke

    SvarSlett
  18. For en utrolig nydelig farge på din kandidat :-) Skjønner godt at du falt for denne!
    Lykke til :-)

    SvarSlett
  19. Blogging is the new poetry. I find it wonderful and amazing in many ways.

    SvarSlett