Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

søndag 8. februar 2015

Juli 2014

Juli ble en måned med stor fargefest og frodighet.
I sentrum stod rosene, klematis samt en mengde stauder.

Fjorårets juli passerte uten ett eneste blogginnlegg...
Derfor sier jeg... 
Velkommen til Juli kavalkade!

 På nordsiden av huset går det for det meste i lilla og hvitt 
og i juli er det et varmemagasin mot den gamle steinmuren.

Rhapsody in Blue

 Mme. Plantier



Veilchenblau

Ved middagsplassen er plantekasse og krukke fylt med hvite planter.
Og i bedet mot vest er det mange pasteller.



 Bering Renaissance og Clematis Babydoll

I Kirsebæraléen hadde rosen New Down nesten tørket bort i den tørre etterjulsvinteren.
Clematis Warszawska Nike, derimot, blomstret som aldri før.


Men New Dawn var slett ikke helt borte og de nye skuddene er nå knyttet opp i rosebuen.
  Forhåpentligvis vil den til sommeren,holde selskap med WN høyt opp i rosebuen

Hostaene voks seg kjempestore i det flotte sommerværet.


I det nye rosestativet mot sør, blomstret Jasmina.

Og Clematisene vokste med rekordfart... i sannhet en frodig juli.


Jøje meg som jeg gleder meg til sommeren..
Det tenker jeg du også gjør!

Klem fra Aud Irene

7 kommentarer:

  1. Fantastisk flott blomstring! Herlig :-))

    SvarSlett
  2. Jeg har ikke det granne i mot å være med på en tur i din juli-hage jeg. Så flott!!

    SvarSlett
  3. Hagen din er jo bare helt fantastisk frodig og vakker! Jeg skjønner godt at du valgte å nyte hagen framfor å blogge i juli:-) Men godt at du tok bilder og deler dem med oss :-D Herlig inspirasjon!!! Jeg må helt klart ha mer hosta i hagen! Veldig fint det nederste espalieret ditt også. Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
  4. Du kan tro jeg også glæder mig til sommer.
    FLOT kavalkade du har lavet fra juli, det er en fantastisk have I har med et vælde af roser og Clematis.
    Tak for kigget og god aften.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlett
  5. Fantastisk!
    Alltid en glede å se bilder fra deres vakre hage. Her har jeg fått masse inspirasjon i flere år! TUSEN TAKK for at du deler alle disse herlige bildene i bloggen!!!
    Line

    SvarSlett
  6. Otroligt vackra bilder från din trädgård! Vilka klematis!!! Allt gott Mari

    SvarSlett