Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

søndag 16. mars 2014

Pause i utehaging..

Med våt snø som laver ned, så er det bare å erkjenne at en må ta en pause i våronna.
I alle fall den som foregår utendørs...
Da får jeg heller nyte krukkene som står under tak ved inngangen 
og passe på at de får komme innendørs dersom det blir kuldegrader.





Men ingen ting er som innehaging på en slik dag...
Jeg har sådd mange sorter Cosmos, Nicotiana, Løvemunn og Anisisop.
Ja, så blir det helt sikkert plassmangel i drivhuset i år også!


Inne i drivhuset er det fortsatt vårstemning og da får det bare snø så mye det vil.
Ikke noe å gjøre med i alle fall!




Ønsker dere alle som titter innom en fin marsuke...  med eller uten snø!

Klem fra Aud

13 kommentarer:

  1. Noe gikk desverre veldig galt....Beklager at vi lagde rot på komentarene dine. Fint hvis du kan fjerne rotet. her er kommentaren: Så det på nyhetene - at det var skikkelig antihagevær hos dere. Får håpe det er raskt forbigående (og at det ikke kommer hit. Det er fortsatt for kalt til å få gjort så mye ute, så vi har brukt mye av tiden inne til å fikse opp gjesteleiligheten vår, og prikle planter og ordne med pellis-stiklingene.
    Ha et godt vær!

    SvarSlett
  2. Jo jo, litt snø må man regne med i mars. Fikk påfyll her i går også, tross ville protester om at vi har nok fra før. Fin uke til deg uansett vær iallefall.

    SvarSlett
  3. Du har sanneleg litt i stå i med både ute og inne no for tida. Men det er jo det som er så fantastisk. Då er det ikkje så farleg med ei regnbye/snøbye eller to. Det vert nok litt av eit pellisskue når alle dei veks seg til og blomstrar. Ha ei god veke.

    SvarSlett
  4. Her forsvant snøen like fort som den kom, men det er surt og vått fremdeles. Skulle gjerne hatt det noen grader varmere.
    Skikkelig vårstemning i drivhuset ditt!

    SvarSlett
  5. Så koselig på en sånn dag. Jeg har latt meg friste til å kjøpe en Magnolia, og lurer på hvor lenge jeg må vente før jeg planter den ut :-) Hilsen fra Liv

    SvarSlett
  6. Det kom litt snø her også i helgen men den forsvant fort :) En aldri så liten påminnelse om at det fremdeles er tidlig vår. Så fint det spirer i drivhuset hos deg :) Blomstrer gjør det visst også :) Så koselig det ser ut!
    En fin uke ønskes fra Tone

    SvarSlett
  7. Hallo. Mykje fin "vår" å sjå hos deg til tross for snø ute. Ha det godt.

    SvarSlett
  8. Det var et koselig drivhus med masse fine små- og store planter! Det er fint man kan tjuvstarte på våren inne og ute under tak! Jeg er så glad i cosmos og nicotiana så de skal jeg så også. De blir alltid fine samme åssen vær det blir og samme hvor sein en er med å så dem - nesten. Liker også veldig godt løvemunn, men har ikke så mye erfaring med å så dem. I år har jeg i alle fall fått planter å prikle av dem.
    Ha det godt!

    SvarSlett
  9. Så koselig med så mye i drivhuset=) Skulle ønske jeg hadde et varmt og godt drivhus. Jeg må vente litt enda!!! Det er kommet masse snø her også, og det var jeg absolutt ikke klart for!!! Ha en fin kveld=) Vibeke

    SvarSlett
  10. Nei så kjedelig å få snø når vinteren er over. Min nevø i Nordbygda var imidlertid veldig glad og gikk på ski i hagen i går:-) Håper våren kommer snart tilbake, ser ut som du har mye fint i både drivhus og hage å glede deg til!

    SvarSlett
  11. Huff ja..nå er det blitt vinter på dine kanter...men vi får håpe det blir kortvarig.
    Kjempelekre bilder...så masse inspirasjon i hvert enkelt av de...du er så flink å lage sammenplantinger og stillben:)
    Fin kveld til deg:))

    SvarSlett
  12. Ja, det ble inne tid i drivhuset igjen. Ikke mulig å stå ute og potte om de største pellisene.
    Alltid lett å starte for tidlig. Men det er bare å glede seg over det som er gjort og nyte det.
    Eirin

    SvarSlett
  13. Så skønt det ser ud også selv om der kom lidt sne igen.....og ja begrænsningens kunst er en svær én - tror vi er mange der ender med overfyldte drivhuse inden længe ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlett