Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

lørdag 29. juni 2013

Den perfekte rose...

Queen of Sweden, det må vel være det nærmeste en kommer en perfekt rose.
I alle fall "In my opinion"




Og ikke å forglemme Constance Spry...



Og sist, men ikke minst... Munstead Wood.


Nå har de alle tre begynt å blomstre i Parkvegen.
Jeg gleder meg stort til fortsettelsen.
 

7 kommentarer:

  1. Oh, vackert. Rosor är verkliga fantastiska :)

    SvarSlett
  2. Så flotte! Ikke mye roseflor igjen her.... God søndag!

    SvarSlett
  3. Å for noen aldeles vakre roser! Er enig med deg i at disse er sjeldent vakre. Den nederste, mørke, var ny for meg. Er med og understreker skjønnheten den også.

    SvarSlett
  4. Nydelig!!!...jeg er enig at disse absolutt går under betegnelsen:)
    Veldig fristende med Munstead Wood...den tror jeg må på ønskelisten:)
    Nyt sommerdagene:)

    SvarSlett
  5. Det er i sandhed nogle meget smukke roser. At have smukke roser og spændt vente på at de springer ud, er lige så godt som at vente på julegaverne som barn.

    SvarSlett
  6. Så flotte- den nederste hadde ein nydeleg farge. Her er blomstringa berre så vidt i gang, nokon av dei engelske fraus sterkt tilbake i vinter- dei trur eg ikkje rekk å blomstre i år..men vi får sjå- eg skal ikkje gi dei heilt opp enda.
    Ønskar deg ein fin sommarkveld!

    SvarSlett
  7. "Queen of Sweden" er dejlig, den har sådan nogle skønne, mørke blade, der fremhæver
    de fine, lyserøde kronblade. Munstead Wood er en dramatisk skønhed. Jeg har Tuscany,
    den minder lidt om den.

    SvarSlett