Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

lørdag 27. oktober 2012

Isroser

Så kom snøen... tung og våt snø som fryser om natten.
Ikke akkurat det jeg ønsker meg... i alle fall ikke før i desember.
Må nok innse at den siste rosebuketten er plukket inn for i år.
Så da får jeg heller nyte ISROSENE!


White Cover... nesten like hvit som snøen... men bare nesten.


Burgundy Ice... med is på toppen.


Sönderskov Castle... en av de rosene som holder lenge på kronbladene 
og som er vakre når de eldes.


Astrid Lindgren kunne ha blomstret til langt ut i november,
men sånn ble det ikke i år.


Lavender Cover er også en av rosene som fortsatt blomstret.


Og sist, men ikke minst... vakre White Nights.



Ønsker dere alle en kjempefin helg, med eller uten ISROSER i hagen!

13 kommentarer:

  1. Så det e ikke bare vi i nord norge som har fått sne , syns det er litt for tidlig, men men.

    Fine bilder a de frosne rosene dine .

    Ha ei fin helg,

    hilsen Lisbeth :O)

    SvarSlett
  2. Vakre snøroser! Vinteren kan også være vakker, men alt for lang etter min smak. Her er det ikke snø enda, men de melder om det i morgen. Flotte bilder du har tatt :-)

    SvarSlett
  3. Det er litt frost i bakken her, men heldigvis snøfritt. Jeg er heller ikke klar for snø enda.

    SvarSlett
  4. Ja heit enig, snøen kom for tidlig. Men lite vi kan gjer med det. Det er ivertfall fint når ein ser det på bilde.....flotte isroser.
    Eg måtte ut å bitte opp mine i all hast. Dei hadde faktisk fått brekt greiner alt....litt av eit styr når ein har såååååå mange.
    Ha ein god fin kveld.

    SvarSlett
  5. Vakre isroser, det slo meg at de kunne vært ide til vakre silkebroderier på en brudekjole. Små swarowskikrystaller som ispynt....

    SvarSlett
  6. Vakre isroser hos deg!..selv om det er tidlig med snø i oktober...
    Ønsker deg en fin helg videre:))

    SvarSlett
  7. Vakre bilder! Vi har også snø.

    SvarSlett
  8. Nydelige bilder og rosene er vakre selv om det ser ut som de hutrer og fryser der de står.
    Her er det kuldegrader og litt snö på bakken, alt for tidlig synes jeg også men det er lite man får gjort med det dessverre.

    SvarSlett
  9. Å så masse nydelig hos deg......selv med snø!
    Vi har faktisk fått snø her i Bergen og,men ikke så mye.
    Nydelig blogg du har!

    Ha en flott søndag.

    klem Camilla.

    SvarSlett
  10. Kaldt og vakkert , det er rart hvordan rosene beholder fargen sin når de fryser.
    Nydelige bilder , Marit.

    SvarSlett
  11. Ja nå ble jeg overrasket! Trodde ikke snøen kom så tidlig hos dere? får håpe den forsvinner like fort som den kom! Fine isroser!

    SvarSlett
  12. Fine isroser hos deg og men du har sikkert mere snø enn meg ;o)
    ha en fin søndag i sol :o)

    SvarSlett
  13. Jeg synes rosene dine tar seg nesten like godt ut i snøen som uten jeg :-) Nydelige rosebilder med vinterstemning :-)

    SvarSlett