Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

fredag 2. mars 2012

Strålende marsdag... ute og inne

Den første vårmåneden er endelig her... og i dag har solen varmet en vårlengtende sjel.
Det er deilig.. gleder meg til ei fin helg med både inne - og utesyssel.
En liten runde i hagen i dag viste at alt er ekstra tidlig ute. 
 Rosene og klematis står med flotte grønne skudd... nesten ikke til å tro.
Løkvekstene popper opp fra jorda.. den beste tiden på året er endelig i startgropa.





Inne i drivhuset har takker blodbegeret for godt stell, med de første spede blomstene i år...


I går hadde hagelaget årets første kurs, redigering og lagring av bilder.
Nytt program er tatt i bruk, FastStone. Kjempegøy!
I kveld har jeg lekt meg med en del av mulighetene. 
Noen av bildene er blitt forvandlet til oljemaleri!



Ønsker dere alle en solskinnsrik vårhelg!

2 kommentarer:

  1. Ja bilderedigering er kjempegøy... Blir aldri lei eg altså. Det har vært nydelig vær her litt sør for deg også, og eg har vært ute og klippet lange visne stilker fra fjorårets blomstring.
    Må være utrulig kjekt med drivhus vil eg tru... :)

    God helg til deg!

    Klem, Catharina

    SvarSlett
  2. Så flotte vårtegn du har! Du har så koselig drivhus og det sitrustreet er så fint!

    Ha en fin dag! Klem

    SvarSlett