Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

onsdag 16. november 2011

Blomstring og ugressluking i november

Tenk at vi fortsatt kan nyte en og annen blomstringen. November 2011 vil gå inn i dagboka som en uforglemmelig måned. Lyset og den lave sola, solnedgangene og rimet på plantene. 
VAKKERT!

Miss Bateman, sier takk for i år med en siste, lille blomstring.


Fargene blir liksom litt annerledes på denne tiden. Stokkroseplanten har blomstret i lang tid og fargen på samme stilk blir mørkere og mørkere for hver blomst som springer ut.


Morgendugg på Digitalis Silver Fox. Mon tro hva som skjer med disse plantene etter vinteren. 
De skulle jo egentlig ikke blomstre før til sommeren. 


Flere stauder som ennå blomstrer. Høstormedrue og Lungeurt.. som viser en aldri så liten gjenblomstring. 
Og så  Storkenebben da.. den blomstrer og blomstrer.


Og sist lørdag, da disse bildene ble tatt... ja, da hadde jeg ugressluking på programmet.
Luke ugress midt i november, det kan jeg ikke huske å ha gjort tidligere. 
Tenk hvor enkel våronna blir... jeg gleder meg!


10 kommentarer:

  1. Så mange blomster her midt i november :-)
    Din clematis er skøn :-)

    SvarSlett
  2. Jeg har ikke gitt meg ut på luking, men det kunne absolutt vært aktuelt.utrolig med digitalesen, den frøer seg kanskje om den ikke blomstrer til sommeren.har ogå hørt at den gjennblomstrwr på samme rosett hvis du skjærer ned frøstander. God novembersommer videre.

    SvarSlett
  3. Ja, det er fantastisk så mange blomster, der fortsat er. Det er bare om at nyde det :-)

    SvarSlett
  4. Så skönt när våronna är gjorde i november, i varje fall bitar av den. vilka bonusdagar vi har fått. Miss Bateman blomstrar vackert, så fin hon är :)

    SvarSlett
  5. Unner deg dette! Her er det ikke helt sånn.

    SvarSlett
  6. Ja det er en helt herlig november vi har:) Som du sier, det blir lettvint våronn med så mye man kan få unnagjort nå! Svært så yndig Miss Bateman er, og vakre blomster du ellers viser. Praktfulle roser ser jeg i forrige innelgg. Også ble jeg bare så betatt av det lekre drivhuset ditt!! Gurimalla så fint:)) Tilrettelagt for at livet kan nytes!

    Ha en fin fredag, klem

    SvarSlett
  7. Nydelig Miss Bateman!

    Og den er jo fantastisk den roserekken du har på høyresiden. Da jeg så Sekel-bildene, angret jeg på at jeg allerede har gitt bort den jeg fant på salg til Anne. Noen tabber er penere enn andre :-)Jeg får sette den på min egen ønskeliste også.

    God tur på løksalg.

    SvarSlett
  8. Ja tenk å luke i november.. utrolig egentlig. :) Her har det vært noen frost dager så nå er alt gått i dvale i hagen. Mine stokkroser stod i knupper da frosten kom....så jeg lurer også ...blir det blomster til neste sommer? håper det. Det skal bli godt med nytt kjøkken hos oss for det vi hadde var veeeeldig gammelt. Var brukt da det ble satt inn i dette huset for 25 år siden så det trengs. Blider kommer når vi har kommet litt lengre enn nå. Ønsker deg en fin ny uke. Klem Merethe

    SvarSlett
  9. Hei:)
    Dette må være en helt spesiell november på dine kanter....Miss Bateman sluttet å blomstre for ukesvis siden her hos meg..men det er vel nattefrosten som bestemmer:)
    Og så flink du er med luking...gøy til våren:)
    God søndagkveld:))

    SvarSlett
  10. Du verden, noen blomster er jammen hardføre :-)

    SvarSlett