Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

lørdag 25. september 2010

Høst i parkvegen

Høst i parkvegen.. kan være så mangt.. en nyplanta krukke med blant annet høstlyng. Og så Astris Lindgren.. som fortsatt blomstrer.



Eller det er krukken ved inngangen som hele sommeren står i skygge, Hosta og Nicotiana.. har ikke hjerte til å skifte de ut med høstplanter trass i at kalenderen snart viser oktober.


Denne Hostaen i total skygge er vakker. Jeg har den andre steder i hagen, men her i krukken er den annerledes enn de andre stedene.



Nicotianaen, Rosa-Lime.. holder det fremdeles gående.



I bedene blomstrer det fortsatt noe. Oktoberbergknappen er flott, her sammen med blåeiner og hostablader.


Noen småkryp er stadig på visitt.


Hortensiaen ved skiferplassen blomstrer også, sent men godt. Og Duehode i skyggebedet.



Kaprifolium.. i høstdrakt.


Ønsker alle som titter innom, en strålenede høsthelg!

5 kommentarer:

  1. Den Hostaen din var utrolig flott! Nydelige tegninger og kontraster på den. Hvilken er det? Og den rosa Nicotianaen er søt, og gjør mye av seg! Jeg har en mix med rosa og lilla som fortsatt blomstrer ute! Nicotiana er noe jeg bare må ha hver sommer! Oktoberbergknappen kommer også snart =) Nå ser det ut til at vi får noen fine dager med sol, og det skal bli deilig! Da kan en pusle litt ute! God helg!

    SvarSlett
  2. Hej!

    Det är otroligt hur fin Astrid Lindgren rosen är! Jag älskar den fina färgen!

    Ha det fint, kram H.

    SvarSlett
  3. Du viser stadig fram lekre Nicotiana du! Den der var jo bare uberlekker!!! Tar du frø av den stiller jeg meg gjerne i kjøpekøen:)....jeg tror sandelig jeg bruker albuen for å komme framover i køen jeg!

    Hos meg blomster også Astrid Lindgren så vakkert for tiden. Hadde en liten opptelling og fant ut at jeg faktisk har 6-7 roser i blomst akkurat nå:)

    SvarSlett
  4. Klart jeg samler frø, blir nok på flere.. vi snakkes om det etter hvert.

    SvarSlett