Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

torsdag 5. august 2010

Terassekos

Endelig, i dag har vi hatt skikkelig sommer i Molde. Jeg har vært på jobb, men i ettermiddag har det vært terassekos.. dvs. grilling, litt arbeid og masse tid til å nyte blomstringen rundt terassen. Handyman er lærer, så han har fortsatt ferie.. heldiggrisen. Vet ikke om det ble helt riktig.. for han har stått på i hele dag. Steinarbeid er tungt i varmen, trappetrinn forbi kirsebærtreet er blitt lagt. Men det får jeg komme tilbake til en annen dag..

Her er det deilig å slappe av en ettermiddag med Nicotianaens duft fra flere kanter.



Terassebedet skifter med årstiden. Nå er det White Cover, Lavelder dream,Herkules..Kordesrose i krukke, Lavendel, Høstfloks, Hosta og diverse rosa og lilla i krukker som blomstrer. Det må bare nytes.. når vi endelig har en varm sommerdag.


6 kommentarer:

  1. For en flott terrasse, nydelige bilder fra hagen din.
    Ønsker deg en fin helg :o)

    SvarSlett
  2. Næmmen ååh! Den nicotianaen er jo praktfull!!
    Hvor har du fått frø av den?
    Kunne du tenke deg å bytte i noen frø fra den som er limefarget?

    SvarSlett
  3. Hei Turbolotte. Om jeg ikke husker feil så heter den rosa, Avalon Bright Pink. Det er en prisbelønnt Nicotiana, veldig flott. I fjor fikk jeg den ikke til å spire, men prøvde igjen i år. Den er litt vanskeligere enn de andre, men denne gangen ble det 10 planter av en pose. Den fant jeg i frøhyllene på Plantasjen. Men jeg skal prøve å sanke frø i år, har ikke prøvd det før, de er da så bitte små..om jeg lykkes så kan vi bytte:-)

    SvarSlett
  4. Åååå så lekker hagen og terassen din er:) Takk for titten. Tenkte akkurat samme tanken som Turbolotte....den nicotianaen hadde lekker farge! Får visst tråle hyllene på Plantasjen til våren.

    SvarSlett
  5. Så pent du gjør det rundt deg!!
    Klem, M

    SvarSlett
  6. Åå, SÅ flott terrasse du har! Nydelig med fjellet og steinen og det oppbygde bedet. Haven din er praktfull med mange vakre blomster, jeg ser jeg har gått glipp av mange innlegg i sommer. Tar en liten runde til jeg, det er så mye fint å se hos deg :)

    SvarSlett