Velkommen til Parkvegens Hageglede og Hagegalskap

Velkommen til hagen vår, en hage som fortsatt er under oppbygging og forandring. Nye bed planlegges og lages, planter kjøpes og plantes. Noen planter deles og noen er stadig på flyttefot. Takk for at du titter innom, jeg setter stor pris på din kommentar.
-----------------------------------------------------------------

mandag 24. mai 2010

Prosjektarbeid

Handyman og jeg har alltid mange prosjekt på gang. Tomta vår ligger i en bakke, litt flat plen mot sør (som blir mindre og mindre) . I det nordvestlige hjørnet skal vi sette opp drivhus, men venter på godkjenning  fra kommunen. Samtidig som vi venter, så nytter vi tida til å lage vei opp fra sør til nordøst. Veien skal gå forbi Kirsebærtreet og skal bestå av avsatser og trappetrinn. Denne utgravinga gir oss noe jord som vi skal benytte i forbindelsen mellom Velkomstbedet (bedet med stubbe) og Plommebedet. Så derfor har vi benyttet dagen til å stikke ut forbindelsen mellom disse bedene. Når gjerdet blir ferdigstilt skal vi plante bedet med masse spennende, kommer tilbake med det etter hvert. Men noe er allerede plantet, jeg klarte ikke å vente denne gangen heller... På østsiden av huset, både nedenfor og ved siden av Kirsebærtreet er det mye fjell. Jeg har gravd frem fjellet og plantet mye, men fremdeles er det hull å fylle.. En luksus å ha et helt naturlig Steinbed. Kirkebedet, som ligger nedenfor det østligste steinbedet har begynt å skyte fart. I dag har det fått en etterlengtet vårpuss. Deilig med en ekstra dag fri, da får en gjort masse.. :-)

4 kommentarer:

  1. Ser så pent ut i hagen din! Ja det er deilig med slike hagedager! Gleder meg til å se fortsettelsen på prosjektet. Kjempeflott med det steinbedet!!!
    Ønsker deg en fin uke!

    SvarSlett
  2. Så fint du har det!! Nydelig tomt.
    Ser ut som det er kommet mye lengre enn her inne i fjordene... bare så vidt hostaene titter frem:-)
    prøvde meg på en hagedag jeg også, men fikk gjort så lite, lillebror ville inn i regnet og vinden... :-O
    Ha en fin dag
    Kristin

    SvarSlett
  3. Så fint hos deg! Jeg har også hatt fridag i dag - har avspasert - og klarte å svi av 1000 kr på null komma svisj på et garteri....
    Nå skal jeg ut og plante - selv om det er grått og kaldt i dag!
    Lunalu

    SvarSlett
  4. Veldig fin hage! Blei inspirert no, eg vil også grave fram meir berg og minimere plenklipping :)

    SvarSlett